رپورتاژ آگهی


اگر به دنبال بهترین متخصص عفونی کودکان در تهران هستید، اگر در انتخاب بهترین متخصص عفونی کودکان در تهران سردرگم شده اید. بهتر است بدانید که سایت پزشکا لیست کاملی از پزشکان عفونی کودکان شهر تهران را به عنوان مرجع معرفی متخصصین عفونی کودک در اختیار شما قرار داده است. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین متخصص عفونی کودکان در تهران آشنا کنیم با ما همراه باشید .

بهترین متخصص عفونی اطفال چه ویژگی دارد؟

بهترین متخصص عفونی اطفال در تهران با اطلاعات جامع بیماری های عفونی کودکان به تشخیص و درمان کودکان می پردازد. برترین متخصصان عفونی اطفال به خوبی با مشکلات جسمی، رفتاری و روانی کودکان آشنا هستند و مهارت های لازم را برای مراقبت از کودکان در طول تحصیلات تخصصی و فوق تخصصی خود کسب کرده اند. یک متخصص عفونی خوب کودکان نیز در انجام جراحی های اطفال در صدمات جدی مهارت فنی و عملی بالایی دارد و در این زمینه کارنامه اثبات شده ای دارد. از دیگر ویژگی های بهترین متخصصین عفونی اطفال، مهارت های ارتباطی بالا، بیان خوب و حوصله برای توصیه های جامع و صریح والدین برای مراقبت از فرزندان در طول دوره درمان است.

معیار انتخاب متخصص عفونی کودکان

برای شناخت بهترین متخصص عفونی کودکان در اینجا کلیک کنید ،همچنین می توانید به سایت اوشاخ مراجعه فرمایید تا بهترین پزشکان در این زمینه را بشناسید و بهترین پزشک را برای خود انتخاب کنید. اوشاخ ،بهترین رسانه تخصصی مادر و کودک از بارداری تا مدرسه کنار شما می باشد.

متخصصین عفونی اطفال چه خدماتی را به مراجعین ارائه می دهند؟

درمان کلیه کودکان مبتلا به تب و عفونت های مختلف اندام ها از جمله کلیه و ریه تحت خدمات پزشکان عفونی می باشد. فوق تخصص عفونی اطفال برای معاینه، تشخیص و درمان بیماری هایی مانند گلودرد استرپتوکوکی، ورم ملتحمه و سایر بیماری های رایج دوران کودکی از تجهیزات ویژه کودکان استفاده می کند. همچنین پزشکان عفونی کودکان برای شرایطی مانند بریدگی چاقو، پارگی کبد و سایر مشکلات خدمات جراحی کودکان را ارائه می دهند. کم آبی بدن، تب بالا و غذا نخوردن از جمله علائمی است که والدین باید به متخصص اطفال مراجعه کنند.

حوزه ی درمانی متخصص عفونی

دلایلی که پزشک عمومی شما ممکن است شما را به متخصص بیماری های عفونی ارجاع دهد عبارتند از:

  • عفونت های مقاوم به درمان (مانند آنتی بیوتیک ها).
  • تشخیص عفونت دشوار است
  • عفونت با تب بالا همراه است
  • ارزیابی قبل از سفرهای بین المللی
  • بیماری بعد از مسافرت
  • HIV/AIDS
  • هپاتیت B و C

معیار انتخاب متخصص عفونی کودکان

رویدادهایی که منجر به بیماری می شوند، از جمله سفر یا اقدامات مخاطره آمیز، نیز مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

بیماری های عفونی رایج در کودکان

عفونت ادراری در کودکان: یکی از شایع ترین عفونت ها عفونتی است که می تواند نوزادان و کودکان را درگیر کند. تنها در دوران شیرخوارگی و ۲۸ روز اول است که پسران بیشتر از دختران به این عفونت مبتلا می شوند و به طور کلی این عفونت در دختران بیشتر است. دختران به دلیل ساختار تناسلی خود نیاز به رعایت نکات بهداشتی بیشتری دارند. این عفونت در سه ماه بسیار خطرناک است و اگر کودک در این مدت دچار عفونت ادراری شود باید در بیمارستان بستری شود و از داروهای تزریقی استفاده کند. نکته مهم این است که اگر یکی از بچه ها در خانه دچار عفونت شد، حتما بقیه بچه ها را به آزمایشگاه ببرید و از سلامت آنها مطمئن شوید.

علائم عفونت ادراری در نوزادان و کودکان خردسال: عفونت ادراری در اوایل کودکی با بی حالی، عدم تغذیه، بی قراری و عدم افزایش وزن یا زردی و استفراغ مکرر ظاهر می شود. تشخیص آن با باز کردن زبان کودک آسان تر می شود و کودک از سوزش و ناراحتی ادرار، سنگینی در ناحیه زیر شکم و درد در پهلوها شکایت دارد. تشخیص قطعی UTI با انجام آزمایش ادرار انجام می شود. در صورت عدم امکان انجام آزمایش مخصوصاً برای نوزادان، پزشک با گرفتن نمونه با مدرک نظر نهایی را می دهد.

عفونت های تنفسی: شایع ترین بیماری های عفونی در کودکان عفونت های تنفسی است که کودکان را به دو صورت بالا و پایین مبتلا می کند. عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی باعث گوش درد یا «اوتیت»، سینوزیت، گلودرد «فارنژیت»، گرفتگی صدا «لارنژیت»، «اتیگلوتیت» و پنومونی و بیماری های ناشی از ذات الریه مانند آبسه ریه و عفونت ریه می شود. شایع ترین علت این عفونت ها ویروس ها هستند و عمدتاً در فصول سرد سال بر کودکان تأثیر می گذارند.

معیار انتخاب متخصص عفونی کودکان

عفونتی که سلامت قلب کودک را تهدید می کند: عفونت هایی وجود دارد که باعث بیماری روماتیسمی قلبی در بزرگسالان می شود. مهمترین آنها تب روماتیسمی است که عمدتاً در کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال رخ می دهد. این تب ناشی از گلودرد چرکی است که به موقع با پنی سیلین درمان نمی شود و باعث تحریک و عفونت در بافت قلب می شود. سایر عفونت های ویروسی مانند کوکساکی و آدنوویروس که با عفونت گوش یا چشم مرتبط هستند، گاهی اوقات به صورت یک سرماخوردگی ساده ظاهر می شوند.

عفونت خون: عفونت خون یا سپسیس پاسخ بدن به عفونتی است که به خون و بافت ها سرایت کرده است. . بدن یک سری پاسخ های التهابی در برابر عفونت نشان می دهد که می تواند آن را کنترل کند، اما از طرف دیگر، این پاسخ ها می تواند به خود بدن آسیب برساند. در سپسیس، باکتری ها وارد خون شده و سمومی تولید می کنند که باعث التهاب گسترده اندام های بدن می شود و دمای بدن، فشار خون و عملکرد ریه ها و سایر اندام ها به سرعت تغییر می کند. این بیماری بسیار خطرناک است زیرا در صورت عدم درمان عوارض خطرناکی بر کلیه ها، ریه ها، مغز و گوش ها می گذارد و می تواند منجر به شوک، اختلال در عملکرد اعضای مختلف بدن، ناتوانی دائمی و یا مرگ شود.

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین  متخصص عفونی کودکان در تهران بهتر است با بهترین پزشک که در سایت اوشاخ  یا  oshakh.comبه شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین پزشک مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.