3 روش دریافت شارژ اضطراری ایرانسل و همراه اول


سرویس چتر اضطراری همراه اول

سرویس چتر اضطراری یا شارژ اضطراری همراه اول با کد دستوری‌ #۲۶*۱۰* فعال می‌شود. برای اینکه هیچ وقت بدون شارژ نمانید، کد دستوری سرویس‌های چتر اضطراری را در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

سرویس‌ چتر اضطراری همراه اول

با وارد کد دستوری # ۲۶*۱۰* می‌توانید دو درخواست داشته باشید:

  • درخواست تماس
  • درخواست شارژ

درخواست تماس اضطراری همراه اول

با انتخاب درخواست تماس، می‌توانید با وارد کردن شماره‌ی همراه اول یکی از دوستان‌تان از او بخواهید که با شما تماس بگیرد. البته این درخواست توسط کد دستوری # ۲۶۱*۱۰* نیز امکان پذیر است. همراهِ اولی‌های عزیز دقت داشته باشید که اگر اعتبار شما بیش از ۲۰۰ ریال باشد، مشمول طرح شارژِ اضطراری نخواهید شد.

درخواست شارژ اضطراری همراه اول

با انتخاب درخواست شارژ، مثل درخواست تماس اضطراری، باید شماره‌ی همراه اول دوستتان را وارد کرده و منتظر باشید که با ارسال پیامک همراه اول، برای شما شارژ انتقال دهد.

همینطور با شماره گیری کد دستوری # ۲۶۲*۱۰* و وارد کردن شماره‌ی همراه اول یکی از آشنایان، همراه اول پیامکی به مشترک مورد نظر با این مضمون که در صورت رضایت با ارسال عدد ۱، مبلغ ۱.۰۰۰ تومان، سیم کارت شما را شارژ کند، ارسال می‌شود. با ارسال عدد ۱، مبلغ ۱.۰۰۰ تومان به حساب او منظور شده ولی با کسر ۴۰ تومان بابت هزینه‌ی تراکنش، مبلغ ۹۶۰ تومان حساب شما شارژ می‌شود.

سرویس شارژ اضطراری ایرانسل

شرایط دریافت شارژ اضطراری ایرانسل چیست؟

برای این که بتوانید از سرویس شارژ اضطراری ایرانسل روی خط اعتباری خود استفاده کنید باید دو شرط وجود داشته باشد:

  • سه ماه از فعال شدن سیم کارت اعتباری ایرانسل شما گذشته باشد.
  • در یک ماه گذشته ۱۰ هزار تومان تراکنش انجام داده باشید.

اگر سیم کارت اعتباری شما دو شرط گفته شده را دارد از طریق یکی از روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل که در ادامه به آن می‌پردازیم برای دریافت این اعتبار اقدام کنید.

نحوه گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل چگونه است؟

شما از سه روش مختلف می‌توانید شارژ اضطراری را برای سیم کارت اعتباری ایرانسل خود فعال کنید. در ادامه به هر سه روش خواهیم پرداخت.

کد اضطراری ایرانسل از طریق پیامک

آسان‌ترین راه فعال کردن این قابلیت از طریق پیامک است و نیاز به هیچ کار خاصی ندارد. برای انجام این کار تنها کافیست مبلغ شارژ اضطراری مورد نظر خود را به شماره ۸۱۵ پیامک کنید. این مبلغ می‌تواند تا سقف ۱۰۰ هزار ریال باشد و باید حتما مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کنید.

برای مثال اگر به ۲ هزار تومان شارژ اضطراری ایرانسل نیاز دارید باید عدد ۲۰۰۰۰ را به سرشماره ۸۱۵ ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای ارسال پیامک به شماره ۸۱۵ به شارژ نیاز ندارد و ارسال پیام به این شماره کاملا رایگان است.

کد شارژ اضطراری ایرانسل از طریق SSID

به غیر از روش ارسال پیام که در بالا توضیح دادیم شما می‌توانید شارژ اضطراری را از طریق شماره گیری کد *۸۱۵# دریافت کنید. با شماره گیری این عدد و سپس وارد کردن گزینه ۱ مبلغ ۵۰۰ تومان به اعتبار حساب شما اضافه می‌شود. از طریق همین کد شما می‌توانید به اینترنت اضطراری نیز دسترسی داشته باشید.

با شماره گیری کد *۸۱۵# و سپس انتخاب عدد ۲، ۳ یا ۴ به اینترنت اضطراری ۱ روزه، ۷ روزه یا ۳۰ روزه دسترسی پیدا خواهید کرد. بسته به مدت زمان بسته که انتخاب می‌کنید گزینه‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را انتخاب کرده و بسته را فعال کنید.

در نظر داشته باشید که اگر از این روش استفاده کنید بیشتر از مبلغ ۵۰۰ تومان نمی‌توانید اعتبار حساب دریافت کنید و برای دریافت اعدادی بالاتر تا ۱۰ هزار تومان باید به سراغ روش اول یعنی ارسال پیامک بروید.

دریافت شارژ اضطراری از طریق برنامه ایرانسل من

برنامه ایرانسل من یک برنامه بسیار کاربردی برای مشترکین این اپراتور است و قابلیت‌های زیادی را در دسترس قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های این برنامه دریافت شارژ و اینترنت اضطراری است و برای دریافت اعتبار کافیست به روی گزینه ‘’شارژ اضطراری’’ یا ‘’اینترنت اضطراری’’ کلیک کنید.

شارژ اضطراری ایرانسل رایگان است؟

شارژ اضطراری اصلا رایگان نیست و هزینه آن پس از شارژ حساب از شما کسر خواهد شد. به گفته خود شرکت ایرانسل هزینه این طرح ۵۰ تومان به ازای هر ۵۰۰ تومان است و این یعنی دریافت ۵۰۰۰ تومان اعتبار اضطراری برای شما ۵۵۰۰ تومان محاسبه شده و از شارژ حساب در آینده کسر می‌شود. این طرح تنها در صورتی کاربرد دارد که شما دسترسی به کارت بانکی یا شارژ مجدد حساب خود نداشته باشید و بخواهید هزینه را بعد از استفاده پرداخت کنید.

کد لغو شارژ اضطراری ایرانسل

ممکن است پس از فعال کردن شارژ اضطراری شما تصمیم به لغو این سرویس بگیرید ولی باید بگوییم که امکان غیر فعال سازی شارژ اضطراری ایرانسل وجود ندارد و باید از اعتبار خریداری شده استفاده کنید و سپس هزینه آن را بپردازید.