بسیاری از خانم ها از فرم و حالت طبیعی ناخن هایشان رضایت ندارند و با استفاده از روش هایی مانند کاشت ناخن مصنوعی باعث زیبایی بیشتر ناخن ها و دستانشان می شوند.

اگر به ناخن های دوستان و آشنایانتان نگاه کنید اکثر آن ها برای زیبایی بیشتر ناخن هایشان از ناخن مصنوعی یا روش هایی مانند ژلیش ناخن استفاده کرده اند.

با وجود فراگیر شدن این روش ها تصمیم گرفتیم تا در ادامه اسم انواع ناخن مصنوعی را شرح داده و در رابطه با سایز و شکل ناخن مصنوعی اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی نام انواع ناخن مصنوعی ها

برخی از خانم ها علاقه مندند تا با استفاده از ناخن مصنوعی فرم و حالت زیباتری به ناخن هایشان بدهند. البته برای این افراد مهم است که ناخن هایشان حالتی کاملاً طبیعی و بی رنگ داشته باشد.

اگر شما هم ناخن مصنوعی بی رنگ و طبیعی را ترجیح می دهید باید بدانید که چگونگی استفاده از انواع ناخن مصنوعی بی رنگ به ناخن انتخابی شما بر می گردد. برای مثال با انتخاب ناخن مصنوعی سولار یا ژلی حالت طبیعی ناخن ها حفظ می شود.

در واقع ابتدا بهتر است نام انواع ناخن مصنوعی ها را بشناسید تا بدانید با استفاده از کدام ناخن مصنوعی حالت ناخن هایتان زیباتر از گذشته خواهد شد.

ناخن مصنوعی ابریشمی یا سیلک

در میان نام انواع ناخن مصنوعی ها احتمالا نام ناخن مصنوعی ابریشمی، سیلک یا فایبرگلاس کمتر به گوش کسی رسیده است.

ناخن ابریشمی نوعی جدید از ناخن مصنوعی است که با استفاده از لایه نازکی از فایبرگلاس، کتان یا ابریشم تولید می شود. ظرافت این ناخن باعث شده تا زمانی که آن را روی ناخن های طبیعی نصب می کنند، جلوه بسیار طبیعی و زیبایی به ناخن ها بدهد.

ناخن مصنوعی اکریلیک

در میان اسم انواع ناخن مصنوعی مطمئناً نام ناخن مصنوعی اکریلیک به گوشتان رسیده است. این ناخن مصنوعی قیمت نسبتا مناسبی دارد و به دلیل کیفیت بالایش انتخاب اول اکثر خانم ها است.

ناخن مصنوعی اکریلیک با استفاده از پلیمر، مونومر، اکریلیک پودر شده و اکریلیک مایع تولید می شود و با قیمت ارزان در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

خوشبختانه انواع شکل ناخن مصنوعی اکریلیک در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از این اشکال را انتخاب کنید.

از مهم ترین ویژگی های ناخن اکریلیک می توان به کیفیت بسیار بالای آن اشاره کرد. در واقع این ناخن بر اثر ضربه به راحتی دچار شکستگی نشده و استفاده از آن به خانم هایی که دائماً در حال فعالیت و تحرک هستند، توصیه می شود.

البته با توجه به اینکه ناخن اکریلیک ضخامت بیشتری نسبت به ناخن ابریشمی دارد، لازم است نهایتا سه هفته بعد از کاشت، برای ترمیم ناخن ها اقدام کنید.

ناخن مصنوعی سولار

ناخن مصنوعی سولار یکی از انواع ناخن مصنوعی است که با کیفیتی مشابه ناخن اکریلیک تولید می شود. خوشبختانه انواع سایز ناخن مصنوعی سولار در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سایز ناخن هایتان از این ناخن مصنوعی استفاده کنید.

از مهم ترین ویژگی های ناخن مصنوعی سولار می توان به حالت طبیعی و زیبای آن اشاره کرد. در واقع با استفاده از این نوع ناخن، گویی ناخن های طبیعی خودتان را فرنچ کرده و باعث زیبایی بیشتر آن ها شده اید.

البته شما می توانید برای تنوع کمی لاک روی ناخن سولار کشیده و جذابیت بیشتری به ناخن و دست هایتان بدهید.

معرفی انواع ناخن مصنوعی ژله ای

در فصل تابستان انواع ناخن مصنوعی ژله ای مورد توجه خانم ها قرار می گیرند. این نوع ناخن مصنوعی ظاهری درخشان، شفاف و زیبا دارد و با دیگر انواع ناخن مصنوعی کاملاً متفاوت است.

امروزه انواع شکل ناخن مصنوعی ژله ای در بازار موجود است که شما می توانید با حضور در آرایشگاه ها یکی از این نوع ناخن ها را بکارید. اما باید توجه داشته باشید که ناخن مصنوعی ژله ای با قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع ناخن ارائه می شود و امکان استفاده از آن برای تمامی اقشار جامعه وجود ندارد.

از انواع ناخن مصنوعی ژله ای می توان به ژل انحلال پذیر اشاره کرد که با استفاده از استون به راحتی از روی دست پاک شده و ظاهر بسیار زیبایی به ناخن های شما می بخشد. اما در مدل های قدیمی ناخن مصنوعی ژله ای برای برداشتن ناخن ها باید از ناخن کار حرفه ای کمک بگیرید.

در ادامه به معرفی برخی از مدل های ناخن مصنوعی ژله ای می پردازیم:

مدل ناخن مصنوعی ژله ای با دیزاین ورقه های طلایی رنگ

شما می توانید انواع سایز ناخن مصنوعی ژله ای را انتخاب کرده و ناخن هایتان را با استفاده از آن تزئین کنید.

اما اگر ناخن مصنوعی بی رنگ را انتخاب کرده اید، می توانید با استفاده از ورقه های طلایی رنگ آن را تزئین کرده و در برخی از قسمت های ناخن مصنوعی از این ورقه ها استفاده کنید.

دیزان ناخن مصنوعی ژله ای با فرنچ رنگی

اگر به دنبال متفاوت ترین مدل ناخن مصنوعی ژله ای می گردید بهتر است فرنچ های رنگی و شفاف را امتحان کنید.

در این روش یکی از انواع سایز ناخن مصنوعی ژله ای را انتخاب کرده و سپس در قسمت بالایی آن از لاک رنگی مانند لاک قرمز، آبی، صورتی و… استفاده کنید. البته می توانید روی دو یا سه ناخن خود را کاملاً لاک بزنید تا ترکیب فوق العاده زیبایی ایجاد شود.

مدل ناخن مصنوعی ژله ای دخترانه

اگر مدل لاک ناخن دخترانه را ترجیح می دهید یکی از انواع شکل ناخن مصنوعی را انتخاب کنید و سپس ناخن های خود را با رنگ دخترانه و زیبایی مثل رنگ صورتی بپوشانید.

باید توجه داشته باشید که این رنگ تم یا زمینه کار شما خواهد بود و می توانید روی آن را با استیکر یا لنز ناخن با طرح گل های بهاری یا طرح های فانتزی تزئین کنید.

معرفی انواع شکل ناخن مصنوعی

حال که اسم انواع ناخن مصنوعی را شرح دادیم، بهتر است به معرفی اشکال مختلف این محصول آرایشی ناخن بپردازیم. این اشکال شامل حداقل ۱۶ مدل مختلف هستند که ما تنها برخی از رایج ترین مدل ها را به شما معرفی می کنیم:

مدل ناخن مصنوعی مربعی

اگر انگشتان کشیده و لاغری دارید بهتر است انواع سایز ناخن مصنوعی مربعی را انتخاب کنید. این مدل ظاهر ساده و بسیار زیبایی به ناخن های شما می بخشد و انتخاب مناسبی برای کسانی است که تحرک زیادی دارند. در واقع احتمال شکستن ناخن مربعی کمتر از مدل های دیگر است.

مدل ناخن بیضی

ناخن بیضی دقیقا حالت بیضی شکلی دارد و قسمت بالایی آن نیم دایره ای شکل است. این مدل ناخن باعث زیبایی و کشیده به نظر رسیدن انگشتانتان می شود. البته برای قرینه شدن ناخن ها باید هر دو سمت ناخن خود را به یک اندازه سوهان بکشید تا کاملاً حالت هلالی پیدا کنند.

مدل ناخن دشنه ای

ناخن هایی که حالت کاملاً تیز و کشیده دارند جزء ناخن های دشنه ای به حساب می آیند. البته با توجه به این که این ناخن ها کمی بلند هستند انتخاب آن ها را به افرادی که دائماً در حال فعالیت با دستانش هستند توصیه نمی کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی نام انواع ناخن مصنوعی ها پرداختیم و در انتها برخی از اشکال یا مدل های محبوب و پرطرفدار ناخن مصنوعی را معرفی کردیم.

در انتها توصیه می کنیم اگر دائماً از ناخن مصنوعی استفاده می کنید حتماً بعد از برداشتن ناخن ها کمی تقویت کننده یا روغن گیاهی به ناخن هایتان بزنید تا از آسیب به آن ها جلوگیری شود.