عطر خوش‌بو و باکیفیت می‌تواند شخصیت مصرف‌کننده‌ را تعریف کند. این ابزاری است که از طریق آن وجهه اجتماعی افراد شکل می‌گیرد. اگر عطری علاوه ‌بر رایحه‌ دوست‌داشتنی، تاریخچه‌ وزینی هم داشته باشد، تاثیرش دوچندان خواهد شد و اصالت برند، به مصرف‌کننده آن هم منتقل می‌شود. کرید(Creed) ، از برندهای مشهور و لوکس تولیدکننده عطر است. اگر از تاریخچه این برند هم بی‌اطلاع هستید، حتما اسم کرید اونتوس، به گوش شما خورده و از استشمام عطر آن بی‌نصیب نبوده‌اید.

جزیره عطر

تولد برند کرید

عطر، از شخصی‌ترین عناصری است که تعیین‌کننده‌ هویت افراد است. رایحه‌ها، اولین چیزی هستند که دیگران از شما دریافت می‌کنند. با این حال، ماندگاری بالایی در ذهن افراد دارد و باعث می‌شود استشمام دوباره‌ آن، یاد شما را زنده کند. به همین خاطر است که انتخاب عطر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

چیزی که کرید را در دنیای عطرهای خوش‌بو و لوکس متمایز می‌کند، تاریخچه و اصالتی است که در پشت شیشه عطرهای آن، پنهان شده است. خانه‌ عطرسازی کرید در سال ۱۷۶۰، در شهر لندن تاسیس شد. موسس این مجموعه، فردی به ‌نام جیمز هنری کرید (James Henry Creed) بود که امپراطوری خود را به نسل‌های بعدی خانواده سپرد. این برند، هنوز هم پابرجا است و لوکس‌ترین عطرهای دنیا را تولید می‌کند.

خانه عطر کرید اونتوس از ابتدای فعالیت خود، عطرهایی را به‌صورت انحصاری برای اعضای خانواده‌های سلطنتی تولید کرده و همان پیشینه‌ای است که لوکس­بودن و اصالت عطرهای این برند را دوچندان نموده است. اولین محصول سلطنتی این برند، در سال ۱۷۸۱، و برای جورج سوم تولید شد.

ملکه فرانسه و همسرش، ناپلئون سوم نیز، از مشتریان پروپاقرص عطرهای کرید بوده‌اند. جیمز هنری کرید در سال ۱۸۵۴، به‌ دعوت این دو نفر، عازم فرانسه شد. این برند در زادگاه خود هم به‌خوبی درخشید. ملکه ویکتوریا و درباریان انگلیسی، از طرفداران عطرهای کرید بودند.

طرفداران برند کرید

ملکه الیزابت، پس از گذشت ۹۵ سال از تاسیس کرید اونتوس، دستور داد تا شعبه دوم آن، در فرانسه تاسیس شود. حمایت درباریان باعث شد تا امروز، از کرید به ‌عنوان برندی سلطنتی یاد شود. امپراطور اتریش و مجارستان، فرانس ژوزف و همسرش الیزابت، از دیگر مشتری‌های این برند بودند.

هم چنین پادشاه روسیه، سزار نیکولاس دوم، از عطرهای کرید استفاده می‌کرد. ملکه یوجین از دربار فرانسه و ملکه کریستینا از اسپانیا، از دیگر مشتریان برند کرید در طول تاریخ بوده‌اند. در قرن بیستم هم، سیاست‌مداران نامداری مثل چرچیل و جان.اف.کندی، به لیست طرفداران اونتوس‌، اضافه شدند.

جدا از افراد نام‌ برده‌ شده، دوک‌ها و دوشیزه‌های بلندآوازه­ای هم از مشتریان رایحه‌های برند کرید بودند. این جریان تا امروز هم ادامه داشته است. به ‌نحوی که هنوز هم، بزرگان دنیا برای خرید عطر، به سراغ این برند محبوب می‌روند.

معیارهای کیفی برند کرید

بی‌تردید عطری که به دربار انگلستان و فرانسه راه پیدا کرده، از کیفیت و رایحه‌ بسیار خوبی برخوردار است. سازندگان عطرهای کرید، از مواد طبیعی برای ساخت عطرها استفاده می‌کنند. ماندگاری و تاثیرگذاری محصولات هم از همین مسئله ناشی می‌شود.

هم‌ چنین لازم به ذکر است که با وجود پیشرفت‌ تکنولوژی، تمامی عطرهای کرید اونتوس، همچنان به شیوه سنتی تهیه می‌شوند و تماما دست‌سازند. به همین خاطر، مراحل ساخت عطر، زمان‌بر است و زحمت زیادی می‌برد. اما نتیجه، از کیفیت متفاوت و ارزنده‌ای برخوردار است. این استانداردهای کیفی بالا در برند کرید، باعث شده که از سال ۱۷۶۰ پابرجا بماند، رشد کند و روزبه‌روز پرطرفدارتر شود.

خرید عطر

برند عطر کرید اونتوس، یک شغل خانوادگی است که نسل‌به‌نسل، رهبران جدیدی داشته. در حال حاضر الیور کرید، مدیریت این مجموعه را عهده‌دار است. او که ششمین نسل از خاندان کرید است، رایحه‌های فوق‌العاده دلنشینی را به دنیا وارد کرده است.

کرید اونتوس (Creed Aventus)

عطر اونتوس ، یکی از محبوب‌ترین عطرهای مردانه‌ خانه‌ کرید است. با گذشت بیش از ۱۰ سال از معرفی این عطر، هم چنان افراد جدیدی به لیست طرفداران آن، اضافه می‌شوند. عطر اونتوس، با رایحه خنک و تندی که دارد، حس قدرت، تازگی و سرزندگی ایجاد می‌کند.

کافی است تنها یک بار از این عطر استفاده کنید. اعتمادبه‌نفسی که اونتوس در مصرف‌کنندگان خود به‌وجود می‌آورد، تا ابد آن‌ها را مشتری این رایحه می‌کند. از زمان معرفی این عطر تاکنون، مردان خوش‌سلیقه برای خرید عطر، اونتوس را در اولویت قرار می‌دهند.

این عطر، قدرت پخش‌شوندگی بالایی دارد. علاوه‌ بر این، ماندگاری آن هم بسیار زیاد است. قدمت این برند و پیشینه‌ای که در میان درباریان داشته، در شیشه‌ اونتوس، نمایان شده است. فردی سوار بر اسب، به رنگ نقره‌ای بر شیشه این عطر حک شده که به دوران قدرت ناپلئون اشاره دارد.

با توجه به تاریخچه‌ برند کرید، می‌توان کرید اونتوس را ادای دینی به پیروزی‌ها، جنگ‌ها و مصالحه‌های آن دوران، تلقی کرد.

برند کرید اونتوس

رایحه‌ این عطر، کاملا کلاسیک است و بوی چرم در آن به مشام می‌رسد. نت‌های اولیه‌ در عطر کرید اونتوس، شامل ترنج، پرتقال و سیب می‌شوند. رایحه‌ مرکبات موجود در این عطر، به‌درستی استفاده شده و ترکیب جدید و ماندگاری را خلق کرده است. نت‌های میانی، بهارنارنج، یاس، رز، خربزه و نعنا هستند. نت‌های پایه هم از ترکیب مشک، وانیل، خزه، چرم، عنبر و درخت بلوط تشکیل شده‌اند.

کرید اونتوس زنانه (Creed Aventus For Her)

این عطر زنانه هم ظاهری شبیه به نمونه‌ مردانه‌ی آن دارد. اما روحیه زنانه‌ای در آن موج می‌زند. این عطر پس از استقبال بالا از اونتوس مردانه، در سال ۲۰۱۶، وارد بازار شد. شیشه‌ این عطر ترکیبی از رنگ سفید و طلایی لوکس و دل‌نشینی است.

رایحه این عطر، خنک و شیرین است و فصل‌های بهار و تابستان، بهترین زمان استفاده از آن هستند. رایحه‌های پایه در این عطر از هلو، انگور سیاه و عنبر گرفته شده و در لایه‌های میانی، عطر چوب صندل، رز و مشک به مشام می‌رسد. نت‌های ابتدایی هم سیب سبز، نارنج، لیمو و گل بنفشه هستند.

عطر کرید اونتوس

چرا باید برند کرید را انتخاب کرد؟

انتخاب عطر مناسب که هویت و خلق‌وخوی افراد را در بر بگیرد، گیرا و تاثیرگذار بوده و از ماندگاری و کیفیت خوبی هم برخوردار باشد، کار بسیار دشوار و حساسی است. اما یک‌روز فرا می‌رسد که هرکس باید عطر مصرفی و محبوب خود را انتخاب کند.

این انتخاب می‌تواند برای هرکس معیارهای متفاوتی داشته باشد. اما بدون شک هیچ‌کس از عطری مانند کرید اونتوس که کارنامه درخشان و تاریخچه‎ تحسین‌آمیزی دارد، ساده نمی‌گذرد. برند کرید، دقیقا همان چیزی است که وقتی حرف عطر در میان باشد، نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

خانه‌ عطر کرید با قدمت بیش از ۲۵۰ سال، پرطرفدارترین عطر میان اقشار سلطنتی، درباریان، سیاست‌مداران و ستاره‌های سینمایی و ورزشی است. در تاریخ عطرسازی، نمونه‌ای نداریم که بتواند در زمینه‌ حمایت و ستایش نامداران جوامع، با برند کرید رقابت کند.

جمع بندی

در بین تمامی رایحه‌های بی‌نظیری که برند کرید طی سال‌های فعالیت خود معرفی کرده، کرید اونتوس، جور دیگری می‌درخشد. این عطر که همزمان با جشن ۲۵۰ سالگی این برند و تاسیس فروشگاهی در آمریکا همراه بوده، از منحصربه‌فردترین رایحه‌های این برند است.

اونتوس، ابتدا عطری مردانه بود. اما با توجه به استقبال زیاد، نمونه‌ زنانه‌ی آن هم تولید شد. هم چنان این عطر و سایر رایحه‌های برند کرید، در انتخاب خوش‌سلیقه‌ترین افراد، جا دارند.  اگر هنوز عطر محبوب خود را انتخاب نکرده‌ایی و نمی‌دانید که برای خرید، به کجا مراجعه کنید، جزیره عطر، با ارائه‌ عطرهای اورجینال، کار را برای شما آسان کرده است. پس توصیه می‌شود زودتر دست به‌کار شوید و با خرید عطر دلخواه خود، وارد دنیای جدیدی شوید.