طرز تهیه کیک وانیلی به روش قنادی و با طعمی بی نظیر


طرز تهیه کیک ساده خانگی خیلی آسونه و با داشتن حداقل مواد اولیه در منزل، می‌تونید این کیک رو برای صبحانه یا عصرانه درست کنید و از خوردنش لدت ببرید. پختن کیک خانگی هم لذت بخشه و هم اینکه، چون توسط خودتون تهیه میشه قطعا از مواد به کار رفته برای تهیه کیک خیالتون راحته. بدونید که کیک خانگی با کمترین زمان (۱ ساعت) آماده میشه و خیلی وقتتون رو نمیگیره وبه این دلیل هرزمان که دوس داشتید طبق دستور و به سادگی کیک رو بپزید.

پس در ادامه با وان‌هو همراه باشید که طرز تهیه کیک ساده خانگی رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

نکته: برای تهیه کیک ساده خانگی حتما تمام موارد رو با پیمانه اندازه بگیرید که هم مواد اولیه بر اساس دستور استفاده بشه و اینکه خیالتون از کم یا زیاد بودن موادی که استفاده کردید راحت باشه.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده خانگی:

  • تخم مرغ –  ۳ عدد
  • شکر – ۱ پیمانه
  • آرد گندم – ۲ پیمانه
  • وانیل –  ۱ قاشق مربا خوری
  • شیر –  ½ پیمانه
  • بکینگ پودر – ۲ قاشق مربا خوری
  • روغن مایع – ½ پیمانه
  • نمک – خیلی کم

دستور پخت کیک ساده

از دو ظرف برای مخلوط کردن مواد اولیه استفاده کنید.

  1.  در ابتدای کار آرد رو ۲بار الک کنید و سپس بکینگ پودر رو به همراه یک قاشق مربا‌خوری وانیل با آرد مخلوط کنید
  2.  شکر و تخم مرغ رو در ظرف دیگری بریزید و سپس روغن رو اظافه کنید و یه مقدار هم بزنید که یه کرم سفید غلیظ به وجود بیاد و در آخر شیر رو اظافه کرده، با همزن یا چنگال مواد رو به خوبی هم بزنید که با هم مخلوط بشن. نکته: اگه کیک شیرین دوست دارید نصف پیمانه شکر اظافه بریزید.
  3.  موادی که در مرحله دوم قاطی کردید رو به مخلوط آرد اظافه کنید و اگه میخواید که کیک پف کنه یه مقدار خیلی کم نمک به موادتون اظافه کنید. حالا نوبت مخلوط کردن مواد رسیده و تا زمانی که چند حباب روی مواد مشاهده کردید، دیگه مخلوط نکنید، چون ممکنه باعث بشه کیک پف نکنه. نکته: اگه دوست داشتید که کیک طعم خاصی داشته باشه، در صورت تمایل یه مقدار پودر نارگیل، یا پوست پرتغال رو ریز رنده کنید و به  مواد اظافه کنید که کیک طعم نارگیل، یا عطر و طعم پرتغال به خودش بگیره.
  4.  کف قالب کیک مورد نظرتون رو با روغن چرب کنید، به طوری که روغن در تمام سطوح پخش بشه، و حالا وقتشه که مواد رو داخل قالب بریزید.
  5.  نیم ساعت قبل از استفاده فر رو با دمای ۱۷۵ روشن کنید. سپس قالب رو به مدت ۲۰ دقیقه درون فر و در طبقه وسط قرار بدید، اما تا پایان پخت کیک درب فر رو باز نکنید، چون از پف کردن کیک جلوگیری میکنه. زمانی که روی کیک طلایی شد، از یک خلال دندان برای تست پخته شدن کیک اسنفاده کنید، به طوری که خلال دندان رو داخل کیک فرو ببرید و اگه مواد به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک آماده شده.
  6.  در مرحله بعد از درست شدن کیک؛ قالب رو از فر خارج کرده تا به مدت ۵ دقیقه سرد بشه، سپس این کیک خوشمزه رو از قالب خارج کنید. و در آخر واسه اینکه کیک خمیر نشه، حتما اون رو برش بدید.

طرز تهیه کیک دورنگ خانگی

کیک ساده خانگی رو میتونید دورنگ بپزید، به این صورت که وقتی خواستید مواد رو داخل قالب بریزید،

  • ابتدا ۲/۳ مواد رو ریخته، ۱/۳ باقی مونده رو با پودر کاکائو مخلوط کرده و سپس به بقیه مواد داخل قالب اظافه کنید.

نکات تکمیلی برای طرز تهیه کیک ساده خانگی

  • زمان آماده سازی اولیه ۳۰ دقیقه
  • و زمان پخت کیک ۲۰ دقیقه طول میکشه.
  • یادتون باشه که مقدار اولیه‌ای که در این دستور اومده برای ۴ نفر مناسبه.

در آخر این مطلب امیدوارم که از خوردن این کیک خوشمزه، حالا چه برای عصرانه یا صبحانه لذت ببرید.

پایان.