رپورتاژ آگهی


9 دلیل اصلی کم شدن مکش جاروبرقی (تمامی برند ها)

برای تمیز کردن سایر محیط ها از جمله منازل، محیط های اداری، هتل ها و. .. به یک دستگاه جاروبرقی باکیفیت و مناسب نیاز است، تا گرد و غبار موجود در محیط را به خوبی بمکد و محیطی عاری از هرگونه آلودگی را تقدیم شما نماید. بی شک برای این دستگاه کاربردی، احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد، که یکی از رایج ترین آن ها کم شدن مکش جاروبرقی می باشد.  یکی از دغدغه ها هنگام خرید جاروبرقی عملکرد دستگاه می باشد. لذا ما در این مقاله بر آن شده ایم، تا علت کم شدن مکش دستگاه را مورد بررسی قرار بدهیم و راهکارهای مناسب برای حل مشکل به وجود آمده را بیان کنیم.

کم شدن مکش جاروبرقی می تواند چه دلایلی داشته باشد؟

  • پر بودن بیش از حد کیسه
  • انسداد لوله خرطومی
  • گرفتگی فیلتر
  • خراب شدن موتور
  • خراب شدن برس یا غلتک
  • تنظیمات اشتباه
  • استفاده بیش از اندازه از دستگاه
  • نشتی هوا از لوله ها
  • به پایان رسیدن طول عمر جاروبرقی
  1. پر بودن کیسه ی جاروبرقی:

یکی از دلایل شایع برای این که جاروبرقی مکش و توان اولیه خود را از دست بدهد، پر بودن کیسه دستگاه می باشد. شما باید سعی کنید، تا هر چند وقت یک بار کیسه ی جاروبرقی خود را به طور کامل تمیز کنید. در صورتی که کیسه ی جاروبرقی پارچه ای باشد، می توانید بعد از خالی کردن گرد و غبار به خوبی آن را با آب و شوینده شستشو دهید، اگر هم یکبار مصرف باشد، هر بار که کیسه پر شد، باید کیسه ی جدیدی را جایگزین کنید.

9 دلیل اصلی کم شدن مکش جاروبرقی (تمامی برند ها)

  1. مسدود شدن لوله خرطومی دستگاه:

گیر کردن توده های آشغال و یا هر نوع اشیائی در لوله خرطومی جاروبرقی، می تواند باعث کم شدن مکش دستگاه شود. زمانی که متوجه چنین حالتی شدید، باید لوله خرطومی را از سرجای خود در بیاورید، و اگر چیزی را درون آن مشاهده کردید، سعی کنید به آرامی با استفاده از یک میله یا چوب دراز توده ی آشغال یا شئ گیر کرده را از درون لوله خرطومی بیرون بیاورید.

  1. گرفتگی فیلتر جاروبرقی:

بعضی وقت ها شما از گرد و غباری که فیلتر دستگاه به خود گرفته است، بی خبرید و نمی دانید این امر علت کم شدن مکش جاروبرقی را در پی دارد. از این رو با چنین پیشامدی، شما باید به فیلتر نگاه کنید و در صورت کثیف بودن آن فورا اقدام به تمیز کردن نمایید. اگر فیلتر قابل شستشو باشد، آن را بشویید و بعد از خشک شدن در سرجای خود قرار دهید. برخی از فیلترها نیز قابل تعویض می باشند و نیاز به تمیز کردن ندارند.

  1. خراب شدن موتور جاروبرقی:

از قطعات حساس و اصلی جاروبرقی موتور آن می باشد، که در صورت آسیب دیدن این قطعه مکش دستگاه رو به کم شدن می باشد. دقت کنید، زمانی که در حین روشن بودن جاروبرقی حس کردید صدای موتور فرق کرده، دستگاه در حین کار کردن به طور خودکار خاموش و روشن می شود و یا جاروبرقی زیاده از حد گرم شده است، باید بدانید که موتورجاروبرقی آسیب دیده است. برای رفع مشکل از تکنسین متخصص درخواست کمک کنید.

  1. آسیب دیدن برس یا خراب شدن غلتک جاروبرقی:

9 دلیل اصلی کم شدن مکش جاروبرقی (تمامی برند ها)

این امکان وجود دارد که بعد از مدتی استفاده از جاروبرقی، مو و یا آشغال های زیادی به برس دستگاه بچسپند و باعث مسدود شدن در این قسمت شوند، یا غلتک های جاروبرقی ساییده شده باشند. در نتیجه این پیشامد، مکش جاروبرقی به شدت کاهش می یابد. بنابراین لازم است، که هر چند وقت یک بار قسمت غلتک و برس جاروبرقی را بررسی کنند، تا از سالم بودن و مسدود نشدن آن مطمئن شوید.

 

  1. تنظیمات اشتباه مکش جاروبرقی:

هنگام استفاده کردن از جاروبرقی، باید دقت کنید تا با توجه به محیط و سطحی که می خواهید آن را جارو بکشید توان مکش جاروبرقی را تنظیم کنید. در غیر این صورت احساس می کنید، که دستگاه اصلا قدرت مکش ندارد و سطح مورد نظر شما را به خوبی تمیز نمی کند.

  1. استفاده بیش از حد جاروبرقی در طول روز:

برخی افراد بر حسب عادت هر روز، آن هم به صورت یکنواخت از جاروبرقی استفاده می کنند. در حالی که بی خبرند کار آن ها باعث کاهش بازدهی جاروبرقی، افزایش مصرف انرژی و کوتاه شدن طول عمر دستگاه خواهد شد. اگر می خواهید دستگاه شما با چنین مشکلاتی روبه رو نشود، بهتر است ک به طور دائم از جاروبرقی استفاده نکنید و در حین روشن بودن دستگاه، به آن اجازه استراحت کردن بدهید.

  1. نشت کردن هوا از لوله های دستگاه جاروبرقی:

یکی دیگر از دلایل رایج کم شدن مکش جاروبرقی، نشتی هوا از لوله های دستگاه می باشد. عواملی هچون فیکس نبودن اتصالات در لوله های جاروبرقی باعث می شود، که از بین درزهای آن هوا خارج شود. تحت چنین شرایطی جاروبرقی با مکشی کم مواجه خواهد شد. برای رفع مشکل، باید اتصالات دستگاه را بررسی کنید و هر کدام از لوله ها را به خوبی سر جای مخصوص خود بنشانید.

  1. تمام شدن طول عمر جاروبرقی:

علت آخر کم شدن مکش جاروبرقی، به تمام شدن طول عمر دستگاه مربوط می باشد. در صورتی که جاروبرقی شما مدت زمان زیادی است که کار می کند، و مدل آن قدیمی شده، کم شدن مکش آن بسیار طبیعی می باشد. زیرا هر وسیله ای با کار کردن زیاد به مرور زمان دچار خراب شدن و آسیب های جدی خواهد شد. بنابراین توصیه ما به شما عزیزان، جایگزین کردن جاروبرقی جدید و مناسب می باشد.

آخرین حدیث

در این مقاله دلایل کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن ها را مطرح نموده ایم و خیلی واضح و ساده آن چه را که لازم دیده ایم بیان کرده ایم. اگر این مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید، خواهید فهمید که کاهش مکش جاروبرقی، می تواند دلایل زیادی داشته باشد. لذا به یاد داشته باشید، که برای تعمیر و یا تعویض کردن قطعات فنی دستگاه، باید حتما تعمیرکاران مخصوص این کار را به انجام برسانند. در آخر سعی کنید، تا در هنگام کم شدن مکش جاروبرقی، حتما دستگاه را خاموش کنید و تا بررسی کردن و تعمیرات آن، از جاروبرقی استفاده نکنید.

منبع : فروشگاه لوازم خانگی بنان شاپ