سبک زندگیمهارت زندگی

چگونه صبح زود بیدار شویم

برای برخی از ما صبح زود بیدار شدن از خواب کاری بسیار سخت می باشد و همه دوست دارند که صبح زود راحت و سرحال بیدار شوند. همیشه وقتی صبح زود بیدار می شویم مثل زامبی ابتدا سرگردانیم و در حین خورد صبحانه چرت می زنیم. بیاید راه حل هایی که برای صبح زود سرحال بیدار شدن را برای شما گفته ایم را تست کنید و نتیجه را ببینید.

روش ۱ از ۳ : کار کردن روی خود

1انتخاب یک زمان مشخص برای بیدار شدن : برای خود مشخص کنید که روزهای هفته در چه ساعتی میخواهید از خواب بیدار شوید. بیشتر زمانی که مردم بیدار می شوند ساعت ۶ صبح می باشد.

چگونه صبح زود راحت بیدار شویم

2ساعت خود را یک ربع زودتر کوک کنید. مثلا اگر شما میخواهید ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شوید، ساعت را ۵:۴۵ دقیقه کوک کنید. همینکار را به مدت یک هفته ادامه دهید و سپس از هفته دوم روی ۵:۳۰ دقیقه تنظیم کنید که فقط کافی برای درست کردن صبحانه داشته باشید.

چگونه صبح زود بیدار شویم

3به اندازه کافی بخوابید : این یکی از عوامل اصلی است که سبب می شود افراد با زود از خواب بیدار شدن مشکل داشته باشند، در اصل داشتن خواب کافی زود بیدار شدن از خواب را چندین بار آسان‌تر می‌کند.

4یک چیز هیجان انگیز برای بیدار شدن داشته باشید. اگر شما فردا صبح یک کاری را که میخواهید انجام دهید، خود به خود بدون هیچ ساعتی، سر همون تایم مورد نظر خود بیدار می شوید. پس سعی کنید یک چیز هیجان انگیز برای خود داشته باشید.

5ساعت خود را دورتر از رختخواب قرار دهید. خیلی خوب است اگر ساعت خود را در فاصله دورتری از رختخواب قرار دهید که وقتی زنگ می زند مجبور شوید از رختخواب خود بیرون آیید و آن را خاموش کنید.

چگونه صبح زود بیدار شویم

روش ۲ از ۳ : داشتن خواب بهتر

1گذارندان چندین دقیقه در رختخواب و سعی در آرام کردن فکرتان و بدنتان بدن شما را متوجه میسازد که زمان خواب فرا رسیده است، با تمرین در این زمینه می توانید کم کم با ورود به رختخواب در کمتر از ۱۰ دقیقه به خواب بروید که البته هدف اصلی هم همین است پرداختن به کارهای جنبی مثل کتاب خواندن و غیره بیشتر باعث به هم ریختگی فکر و طولانی شدن زمان فرو رفتن به خواب خواهند شد.

چگونه صبح زود بیدار شویم

2یک ساعت قبل از خواب نور چراغ اتاق خواب خود را کم کنید. سعی کنید تا دقیقه آخر تلویزیون نگاه نکنید و همیشه برای خواب آماده شوید تا ذهن شما بفهمد که دیگر فقط خواب است.

چگونه صبح زود بیدار شویم

3با پنجره های باز بخوابید. هوای تازه برای همه ی ما خوب است و سبب می شود تا خواب عمیق تر و آرام تری داشته باشیم.

  • بیدار شدن با طلوع خورشید از نظر روانشناسی باعث می شود در شروع روز بسیار سر حال تر باشید و بدنتان نیز کم کم برای بیدار شدن در این زمان خاص تبدیل به ساعت بیولوژیکی می شود.

چگونه صبح زود بیدار شویم

4دمای خانه را تنظیم کنید. بیشتر دکترها بر این اعتقاد دارند که هوای اتاق باید بین ۱۸ الی ۲۲ درجه سانتی گراد باشد. اگر شما با این دما مخالفید، بهتر است دمای مورد نظر خود را که باعث می شود راحت تر بخوابید را پیدا کنید.

روش ۳ از ۳ : تغییر سبک زندگی

1نرمش های صبحگاهی : قدری نرمش و یا ورزش خاص در شروع صبح میتواند بسیار مفید باشد، سبب گردش بهتر خون در بدن شود شما را در شروع صبح شاداب تر نماید و در نهایت روزتان را به بهترین شکل ممکن شروع کنید.

چگونه از خواب بیدار شویم؟

2در شب از نوشیدنی های که دارای کافئین می باشد خودداری کنید. زیرا کافئین نوعی داروی محرک است که می‌تواند از خوابیدن جلوگیری کند.

3بلافاصله قبل از خواب چیزی نخورید. اگر در فاصله‌ی زمانی کمتر از دو ساعت به خوابیدن چیزی بخورید و بعد به رختخواب بروید بدن شما درگیر هضم غذا خواهد بود و این امر می‌تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند و یا اصلاً زمان به خواب رفتنتان را طولانی کند.

نکات آموزشی این بخش :

۱- اگر در صبح خیلی کسل هستید، دوش آب سرد باعث می شود حال شما جا بیاید.

۲- قبل از اینکه بخوابید به خودتان بگویید من باید در مثلا ساعت ۶ صبح بیدار شوم.

۳- داشتن قرارهای ملاقات مهم در صبح می‌تواند انگیزه‌ی كافی به هر فردی برای بیدارشدن در صبح زود را بدهد.

۴- خروج از خانه در صبح زود پیاده‌روی و یا دویدن در اینگونه ساعت‌ها بسیار لذت‌بخش است خصوصاً كه شنیدن صداهای صبحگاهی و نور خورشید در این ساعت‌ها بدن را شاداب‌تر می‌كند و در عین حال تجربه‌ی این شرایط می‌تواند انگیزه‌یی برای سحرخیزی در روزهای بعدی.

۵- چگونه سحر خیز باشیم, چگونه صبح راحت بیدار شویم, چگونه صبح سرحال باشیم, چگونه صبح زود راحت بیدار شویم

onehow

از سال 93 وب سایت چگونگی را راه انداختیم و سعی می کنیم مقالات مفید و ارزشمندی را برای شما عزیزان در وان هو منتشر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن