سبک زندگیمهارت زندگی

چگونه عاشق خودمان باشیم

بعضی اوقات بنظر می رسد دوست داشتن دیگران، کار آسانتری نسبت به دوست داشتن خودمان می باشد، اما کاملا برعکس است و کار بسیار مهمی می باشد که عاشق خودمان باشیم و به خودمان احترام بگذاریم و این امر باعث بهبود رابطه شما با دیگران و بالا رفتن اعتماد به نفس می شود. بیاید با این مقاله وان هو، تمرین دوست داشتن خود را فرا بگیریم و برای خودمان ارزش قائل شویم.

بخش ۱ از ۳ : بهبود ندای درونی خود بخش ۱ از ۳ : بهبود ندای درونی خود

1بر باورهای منفی، در مورد خود غلبه کنید. برای دور کردن افکار منفی نباید به ته خط فکر کنید. تقریبا هیچ‌جای زندگی سیاه و سفید نیست، هیچ‌جای زندگی صفر و یکی نیست و هیچ چیزی در زندگی از همه یا هیچ پیروی نمی‌کند. اما افکار منفی باعث می‌شوند اتفاقات بد را به بدترین شکل ممکن ببینیم.

2اجتناب از کمال گرایی منفی. کمال گرا در نظر نمی‌گیرد که برای وصول به هدف غیرواقع‌بینانه خود، چگونه جنبه‌های دیگر زندگی خود را تعطیل کرده است تا به یک هدف غیرواقع‌بینانه خود دست یابد. دانش‌آموزی که تمام تلاش خود را می‌کند تا در رقابت با دیگران رتبه اول شهر خود شود، به‌ناچار از حوزه‌های دیگر زندگی همچون روابط اجتماعی، ورزش، تفریح و مهارت‌های زندگی غفلت می‌ورزد.

3کنار زدن فیلتر منفی گرایی خود. شما باید در زندگی فقط روی عادت های بدی که دارید و جزو منفی گرایی می باشد تمرکز کنید. فکر کردن به چیزها منفی دیگر در زندگی، یواش یواش یک چیز بی ارزش برای شما مهم می شود.

4خودتان را با کلمات بد نام گذاری نکنید. برای مثال شما شغلی را از دست داده اید و ناراحت می باشید، اما نباید ناامید شوید و با جمله ای مانند من بدشانسم یا من کاری بلد نیستم خودتان را ناامید تر کنید. بهتر این بگویید “من کار خود را از دست دادم، اما من می توانم از این تجربه برای پیدا کردن و نگه داشتن یک کار جدید استفاده کنم” و به خودتان انگیزه بدهید.

5هرگز با خود فکر نکنید که قرار است اتفاق بدی بیفتد. روانشناسان معتقدند که تفکر بیش از حد می تواند باعث بروز اشکالات اساسی در اعمال انسان شود، به ویژه برای خانم هایی که در استرس و ناامیدی بسرمی برند، به اضطراب و افسردگیشان منجر خواهد شد.

6اسکریپت داخلی خود را بازنویسی کنید. وقتی متوجه شدید که همش فکر منفی در مورد خود می کنید، منبع احساسی را که دارید پیدا کنید، مشکل را رفع کنید و بعد از رفع آن به خود افتخار کنید.

بخش ۲ از ۳ : تمرین دوست داشتن خود بخش ۲ از ۳ : تمرین دوست داشتن خود

1ویژگی های مثبت خود را لیست کنید و هر روز به آن نگاه کنید. این کار برای کسانی که همش فکر منفی میکنند و برایشان سخت است به چیزهای مثبتشان فکر کند بهترین روش می باشد و با اضافه کردن ویژگی های مثبت خود باعث افزایش اعتماد به نفس و خودباوری می شود.

2برای کار خود پاداش در نظر بگیرید. این قسمت از لذت بخش ترین های دوست داشتن خود است. اگر در کار خود پشیرفت قابل توجهی داشتید، برای خود جشن بگیرید و در رستوران مورد علاقه تان شام میل کنید. به همه کار سختی که هر روز انجام می دهید فکر کنید و دلیلی پیدا کنید تا خودتان را با چیزهای خوب خوشحال کنید و به خودتان پاداش دهید.

3به یک روانشناس مراجعه کنید. برای همه افراد ممکن نیست که خود بتوانند افکار منفی را از خود دور کنند. برا همین نیاز است با یک مشاوره بروید زیرا افرادی که مشاوره به شما می دهند، دارای تجربه های گوناگون در زمینه مشکل شما دارند و می توانند براحتی به شما کمک کنند.

4تکرار هر روز حرف های مثبت با خود. چیزهایی مثبتی که باعث می شود حال شما بهتر شود را پیدا کنید و روزانه برای خود تکرار کنید. این کار اولش شاید جالب نباشد اما بعد یک مدت انرژی باور نکردنی به شما خواهد داد.

5کارهایی انجام دهید که حال شما را بهتر می کند. انجام کارهایی که دوست دارید یا زندگی موردعلاقه‌تان شاید چندان آسان نباشد. اگر این‌طور بود شاید هرگز به‌عنوان یک انسان رشد نمی‌کردید. و زمانی که کتاب می‌خوانید یا فیلم تماشا می‌کنید می‌بینید که رشد شخصیت اصلی بسیار مهم است. بنابراین شاید چالش‌ها و سختی های زندگی از شما فرد بهتری بسازد. بنابراین بهتر است از این چالش ها اسقبال کنید.

بخش ۳ از ۳ : دوست داشتن خود به صورت علمی بخش ۳ از ۳ : دوست داشتن خود به صورت علمی

1نفس عمیق بکشید. با یک نفس عمیق شروع کنید. روی یک صندلی راحت بشنید و اجازه دهید ریه شما پر از هوا شود و سپس آن را تخلیه کنید تا آماده شوید.

2خود را با جملات مثبت حمایت کنید. همینجوری که دارید نفس عمیق می کشید شروع کنید به گفتن جملات زیر :

  • می توانم به رویاهایم برسم و در شادی و آرامش زندگی کنم.
  • می توانم دیگران را از صمیم قلب دوست داشته باشم.
  • من آرزو می کنم که خود و خانواده ام از آسیب دور باشیم.
  • من برای خودم، خانواده ام و دوستانم آرزوی سلامتی دارم.
  • من می توانم یاد بگیرم که دیگران را ببخشم.

3جملات یک فرد که باعث دگرگونی مثبت در شما می شود را حفظ و تکرار کنید. برای مثال ما چند نمونه از این جملات را از بزرگان برای شما می گوییم :

  • “فقط یک چیز می‌تواند رسیدن به یک رویا را ناممکن سازد: ترس از شکست” – پائلو کوئیلو
  • تو همان چیزی هستی که باور داری هستی — پائولو کوئیلو
  • ” موفقیت عبارت است از رفتن از شکست به شکست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق”- وینستون چرچیل
  • ” در بطن هر دشواری فرصتی نهفته است”- آلبرت آنیشتاین

نکات آموزشی این بخش :

۱- به خودتان یادآوری کنید که ارزش دوست داشتن را دارید. همیشه به خودتان اعتقاد داشته باشید.

۲- خودتان باشید و نسبت به فکرهای دیگران بی تفاوت باشید.

۳- هر کس دارای صفات منفی است. اگر شما همه کارها را امتحان کرده اید و هنوز نتوانستید آن را برطرف کنید، بهتر است یاد بگیرید که این چیزها را در مورد خودتان دوست داشته باشید.

۴- لیستی از جوانب مثبت و منفی خود را بنویسید و به تمام جوانب مثبت نگاه کنید. حالا به منفی نگاه کنید و به خودتان بگویید که چگونه می توانید آنها را به جوانب مثبت تبدیل کنید!

onehow

از سال 93 وب سایت چگونگی را راه انداختیم و سعی می کنیم مقالات مفید و ارزشمندی را برای شما عزیزان در وان هو منتشر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن