لذت سفر با رفتن به یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا که در هر گوشه و کنارش جاذبه‌های گردشگری خیره کننده و نفس گیر وجود دارد دوچندان می‌شود. دیدن خیابان‌های زیبا، معماری خاص سنتی و مدرن، اثار هنری کمیاب، بناهای تاریخی، انواع موزه باستانی تا مدرن، لذت خیابان گردی و تفریحات مختلف, همه و همه با رفتن به پاریس که به شهر نور معروف است امکان پذیر می‌شود. اگر قصد دارید به پاریس سفر کنید و به دنبال جاهای دیدنی و مهم گردشگری در این شهر هستید، و می‌خواهید از قبل با این مکان‌ها آشنا شوید تا به بهترین نحو برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید، با توردو همراه شوید تا در غالب کلمات به پاریس سفر کنیم تا جذابیت‌های توریستی عروس اروپا را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاذبه های دیدنی پاریس: شهر نور

برنامه ریزی برای سفر خارجی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که تمام گردشگران بهتر است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا هنگام سفر، بدانند که باید به کجا بروند، چه مکان هایی قرار است ببینند و چه کارهایی انجام دهند.

بهترین جاذبه های گردشگری در پاریس به چند مورد ختم نمیشود و این شهر جذاب توریستی برای تمام مهمانان خود حرف هایی برای گفتن دارد. در صورتی که برای اولین بار است که به قصد سفر به پاریس دارید، بهتر است بدانید که قرار است به کجا بروید.

برای سناختن جاهای دیدنی شهر نور، اگر از قبل لیستی از مکان هایی که علاقه دارید ببینید را مشخص کنید و در صورت امکان، بلیط های لازم را نیز تهیه کنید، آنوقت در سفر خود وقتتان تلف نمیشود و میتوانید از زمان اقامتتان در پاریس، نهایت استفاده را ببرید.

  1. برج ایفل

برج ایفل، نماد غیرقابل انکار پاریس و معروف‌ترین جاذبه گردشگری فرانسه است که دیدن آن قلب و ذهن بازدیدکنندگان را تسخیر می‌کند و هر سال افراد زیادی برای دیدن این شاهکار معماری  که یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در اروپا و جهان است به پاریس سفر می‌کنند.

این این بنای تاریخی که از سال ۱۸۸۹ توسط گوستاو ایفل برای نمایشگاه جهانی ساخته شد، تاکنون همانند یک غول فلزی همیشه بیدار بر فراز پاریس تمام خاطرات خوب و بد این شهر را شاهد بوده آنقدر جذبه دارد که تمام گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

برای تقویت حس ماجراجویی و یک لذت تکرار نشدنی و وسوسه بر انگیز، بهتر است به فکر رفتن به بالای برج ایفل باشید که از طریق پله نوردی یا آسانسور می‌توانید این تجربه فراموش نشدنی را به دست بیاورید و شاهد نمایی خیره کننده و حیرت آور از پاریس باشید که تا ابد در قلبتان حک می‌شود.

همچنین اگر می‌خواهید خستگی خود را در یک جای دنج برطرف کنید، می‌توانید در یکی از رستوران‌های ایفل از یک وعده غذایی لذت ببرید و با خیال راحت از گشت گذار در یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی پاریس لذت ببرید.

  1. موزه لوور

اگر به دیدن اثار کمیاب و خیلی مشهور علاقه دارید و می‌خواهید مونالیزا، ونوس دی میلو را از نزدیک ببینید، بهتر است دیدن از موزه لور را در اولویت سفر خود به پاریس قرا  دهید. موزه لوور یکی از بزرگترین موزه های کره زمین است که اثار تاریخی زیادی در خود جای داده.

از مجسمه های رومی و یونانی گرفته تا اثار های مهم باستانی و قرون وسطا، شیشه کاری های خاوورمیانه و اشیا عتیقه مصر باستان در این موزه حضور دارند که با دیدن هر کدام از آنها در زمان سفر میکنید و هر بار در یک نقطه از تاریخ قرار میگیرید.

دیدن از تمام این موزه در یک بازدید کاری غیر ممکن است. بهتر است طبق علایق خود روی یکی از بخش های مهم این موزه تمرکز کنید یا با یک تور همراه شوید تا با راهنمایی های لازم بیشترین بهره را به هنگام حضور در این مکان گردشگری خاص برده باشید.

اما قبل از ورود به موزه یکی دیگر از جذاب ترین سازه های مهم پاریس، هرم شیشه ای معروف را میبینید که به عنوان ورودی موزه نیز عمل می‌کند و دیدن آن شما را به تحسین وا میدارد و میتوانید عکس های زیبایی برای ثبت خاطرات شیرینی حضور در پاریس بگیرید.

فرقی ندارد که به کدام دوره تاریخی یا سبک از اثار هنری معروف و کمیاب در دنیا علاقه مند هستید، موزه لوور با داشتن ۳۵۰۰۰ اثار هنری از تمدن های مختلف برای تمام بازدید گنندگان چیزی برای ارائه دارد و مزیت دیدن بزرگترین موزه دنیا هم ای است که قطعه مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

  1. کلیسای نوتردام

یکی از جاذبه های دیدنی مهم پاریس کلیسای نوتردام یکی از شاهکارهای معماری گوتیک است. اگر به دیدن مکان های مذهبی با معماری خاص علاقه دارید، بهتر است به دیدن این کلیسای زیبا که نماد تاریخ مذهبی و فرهنگ فرانسه شناخته میشود بروید.

نوتردام یک مکان گردشگری پر بازدید در پاریس است و اکثر توریست هایی که از سراسر جهان به این شهر پا میگذارند، به دیدن این بنا با ناقوس‌های زیبا و شیشه های رنگی که جلوه خاصی دارند میروند.

ساخت این بنای تاریخی عظیم حدود ۳ قرن طول کشید و تا کنون شاهد تاریخ پر فراز و نشیبی از تغییرات پاریس و خاطرات مردمش بوده. البته این کلیسا در سال ۲۰۱۹ دچار آتش سوزی مهیبی شد و بخش های مهمی از ان از بین رفتند که در حال حاظر در دست بازسازی قرار دارد.

  1. Arc de Triomphe

یک جای دیدنی خاص و مورد علاقه پاریسی‌ها که به عنوان یادبود برای سربازانی که در جنگ آسیب دیده و فوت کرده اند ساخته شد، طاق پیروزی معروف است که به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر نور، نمای ویژه ای به دیگر اثار مهم نیز دارد.

این بنا به دستور ناپلئون ساخته شده و اثار تاریخی جنگی مهمی را در خود جای داده است و در داخل این طاق نام بزرگترین فرماندهان فرانسوی حک شده و مجسمه های زیبایی که تاریخ فرانسه را به تصویر میکشند نیز دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

طاق نصرت ۵۰ متر ارتفاع دارد و توسط معمار ژان فرانسوا شالگرین طراحی شد و دیوارهای آن حرکت، پیروزی و افتخار را به تصویر میکشند. بالای بزرگترین طاق دنیا، یک سکوی تماشاییست و نمای زیبایی از شانزلیزه، لورر و ایفل به گردشگران می‌دهد.

  1. شانزه لیزه (Champs-Élysées)

پس از دیدن طاق، بهتر است به سمت شانزه لیزه، یکی از معروف ترین خیابان های پاریس بروید. این خیابان لوکس که حتما اسمش را بارها شنیده اید، ۱.۹ کیلومتر طول دارد و سراسر با مراکز خرید، تفریحات شبانه و انواع کافه و رستوران های معروف شما مذوب خود می‌کند.

شانزه لیزه یکی از مکان بسیار محبوب و یکی از مهم ترین جاهای دیدنی پاریس است که گردشگران زیادی از آن دیدن میکند و به گشت و گذار و خرید میپردازند. این خیابان که اطرافش را درختان سرسبز پوشانده برای همه گردشگران چیزی برای ارائه دارد.

البته در صورتی که می‌خواهید از رویدادها و نمایش هایی که در این خیابان برگذار میشود دیدن کنید، بهتر است به خوبی برنامه ریزی داشته باشید.

فراموش نکنید که شانزه لیزه یک خیابان لوکس است و اجناسی که در این خیابان به فروش میرسند، در چند خیابان آن طرف تر میتوانید با قیمت کمتری بخرید.

  1. مونمارتر (Montmartre)

خیابان گردی در پاریس یکی از بهترین تجربه هایی است که اغلب گردشگران از آن غافل میشوند. اگر دلتان میخواهد به میان مردم بروید و از محله های قدیمی جذاب و رنگارنگ دیدن کنید و در کافه هایی که در عکس ها دیده اید قهوه بنوشید، بهتر است به محله مونممارت بروید.

مونمارتر محله ای جذاب بر فراز تپه است که نمایی اجمالی از پاریس قدیمی را ارائه می دهد. این محله دیدنی به دلیل فضای هنری خود در بین توریست ها شناخته شده است، زیرا زمانی خانه بسیاری از هنرمندان مشهور مانند پیکاسو، ون گوگ، رنوار و دالی بوده است.

با رفتن به این محله رنگارنگ می‌توانید در خیابان‌ها و پله‌های باریک پیاده روی کنید، گلدان ها و آسیاب ها را ببینید، از کلیسای Sacré-Cœur که بر خط افق مسلط است، دیدن کنید، هنرمندان و نقاشان خیابانی را در Place du Tertre تماشا کنید، یا از نوشیدنی در یکی از کافه‌ها و بارها لذت ببرید.

رفتن به این محله یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی است که با تمام دیگر جاهای دیدنی پاریس متفاوت است. این نقطه خاص از شهر نور، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است و آنقدر زیباست که مجال فکر کردن نمی‌دهد.

  1. موزه اورسای

موزه های هنری زیادی در سراسر جهان وجود دارند که قلب هر گردشگری را به تپش می‌اندازند، اما موزه اورسای اهمیت ویژه‌ای در قلب علاقه مندان به هنر دارد و به عنوان یکی از مکان‌های خاص و مهم گردشگری در پاریس بسیار مشهور است که باید از آن دیدن کنید.

قبل از پرداختن به اثار هنری در این موزه، بهتر است بدانید که این ساختمان در سال ۱۹۸۶ از تغییر کاربری یک ایستگاه مترو متروکه افتتاح شد و امروزه گردشگران بیشماری از سراسر جهان به دیدن اثار هنری مهم در این ساختمان می‌روند.

موزه اورسای دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری امپرسیونیست و پست‌امپرسیونیست است که شامل آثار هنرمندان بزرگی مانند کلود مونه، ادگار دگا، پل سزان، پل گوگن و ونسان ونگوگ است و همچنین اثار هنری از دوره های مختلفی مانند رنسانس، باروک و قرن نوزدهم نیز در ان وجود دارند.

در صورتی نیاز هنگام رفتن به این موزه میتوانید از یک راهنمای صوتی برای شناخت هر چه بهتر این اثار مهم استفاده کنید. اورسای یک جاذبه دیدنی پاریس است که بازدید کنندگان زیادی دارد، به همین دلیل برای تلف نشدن وقت، بهتر است از قبل به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید.

  1. کاخ ورسای

هنگام سفر به پاریس، اگر به دیدن کاخ های تاریخی بسیار مهمی علاقه دارید که زمانی معاهدات مهمی در آن ها امضا شده و محل زندگی پادشاهان فرانسوی بوده، بهتر است کاخ ورسای جزو لیست جاهایی باشد که قرار است ببینید.

این کاج جذاب که در سراسر کهان بسیار معروف است، در قرن هفدهم به دستور لویی چهاردهم ساخته شد و به سرعت به مرکز قدرت فرانسه تبدیل شد، اما پس از انقلاب فرانسه و تبعید خوانواده سلطنتی به یک موزه بسیار مهم تبدیل شد.

کاخ ورسای یک مجموعه عظیم از ساختمان‌ها و باغ‌ها است و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد. کاخ اصلی کاخ ورسای شامل ۲,۳۰۰ اتاق و سالن است که با تزئینات مجلل و آثار هنری گرانبها تزئین شده‌اند که دیدن آن‌ها هر گردشگری وجد می‌آورد.

باغ های زیبایی که در این مکان توریستی پاریس قرار دارند نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند و شامل آبشارها، مجسمه‌ها و گل‌های رنگارنگ است و یک مکان تاریخی و فرهنگی مهم شناخته می‌شود که بازگو کننده تاریخ فرانسه و دوران سلطنت است که هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

  1. دیزنی لند پاریس

دیزنی لند جایی است که بزرگ و کوچک نمیشناسد و اگر به همراه فرزندان خود به پاریس میروید، حتما از این پارک جذاب و بسیار دیدنی دیدن کنید. این جایی است که میتوانید تا دلتان میخواهد تفریحات جذاب و هیجانی را تجربه کنید.

کمتر کسی پیدا میشود که با کارتون های والت دیزنی خاطره نداشته باشد، از سیندرالا گرفته تا دنیایی جادویی پیتر پن و پینوکیو و سفید برفی و ده ها انیمیشن جذاب دیگر. به همین دلیل است که دیزنی لند یکی از جاذبه های مهم گردشگری پاریس برای خانواده ها است.

با رفتن به این دنیای وسیع و فانتزی باعث میشود برای چند ساعت از دنیایی واقعی فاصله بگیرید و کودکان درونتان را حسابی شاد کنید. دیزنی لند پاریس یک مرکز تفریحی بسیار مشهور در شرق پاریس است که ۴۵ دقیقه با شهر فاصله دارد.

دیزنی لند از دو پارک تشکیل شده است: پارک دیزنی لند و پارک استودیو والت دیزنی. می توانید از سواری، نمایش‌های مختلف، رژه، آتش بازی، دیدار و احوالپرسی شخصیت‌های جذاب کارتونی، خرید، غذاخوری و موارد دیگر لذت ببرید.

شما همچنین می توانید در یکی از شش هتل یا استراحتگاه های که در نزدیکی پارک قرار دارند اقامت کنید و کلی خاطرات هیجان انگیز و متفاوت در سفر خود به پاریس به دست بیاورید که تا ابد در قلبتان حک خواهد شد.

  1. مرکز پمپیدو

موزه ها و مراکز هنری زیادی در پاریس وجود دارند، اما مرکز پمپیدو با دیگر مراکز هنری بسیار متفاوت است و یک تجربه وصف ناشدنی برای گردشگران علاقه مند به هنر ارائه می‌دهد. این مرکز نه به هنرهای تاریخی و باستانی، بلکه به هنر مدرن اختصاص دارد.

قبل از معرفی بخش های مختل مرکز پمپیدو، بهتر است بدانید این مرکز به‌خاطر داشتن معماری آینده‌نگر و رنگارنگ خود که دارای لوله‌ها، کانال‌ها و پله‌های برقی در معرض دید است، شهرت دارد.

مرکز پمپیدو یک مرکز فرهنگی است که موزه هنر مدرن، کتابخانه عمومی، موسسه تحقیقات موسیقی و آکوستیک و سینما را در خود جای داده است و بیش از ۱۰۰۰۰۰ اثار هنری مختلف از قرن ۱۹ تا به امروز در آن وجود دارند.

موزه هنر مدرن دارای یکی از بزرگترین مجموعه های هنر معاصر در اروپا است که آثار هنرمندانی مانند پیکاسو، ماتیس، دوشان، وارهول و کاندینسکی را در خود جای داده است.

نتیجه

پاریس شهری است که با زیبایی خاص، جذابیت و تنوع خود شما را مجذوب خواهد کرد. شهری که با تاریخ، فرهنگ و هنر خود الهام بخش شما خواهد بود. پاریس جایی است که با غذاهای متنوع، شراب و سرگرمی‌های خود شما را به وجد خواهد آورد و عاشقش خواهید شد. امیدواریم این مطلب از توردو اطلاعات و نکات مفیدی در مورد نحوه برنامه ریزی یک مسافرت حرفه‌ای به پاریس به شما داده باشد. امیدواریم لحظات خوبی را در پاریس سپری کنید و از همه چیزهایی که به شما ارائه می‌دهد لذت ببرید. سفر بخیر! Bon voyage

نویسنده: پوریا زنگیشه

منبع