برای داشتن پوستی شفاف و سالم، پاکسازی پوست یک امر ضروری است. پاکسازی پوست آلودگی ها و سلول های مرده سطح پوست را حذف کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند. پاکسازی پوست را می‌توانید با پاک کننده های موجود در بازار یا انواع خانگی انجام دهید. در ادامه مقاله به این مسئله می‌پردازیم که بهترین شیوه برای پاک کردن آرایش صورت چیه؟ همچنین در انتها تعدادی از پرفروش ترین پاک کننده های صورت در داروخانه داروبوم خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد.

استفاده از لوازم آرایش به صورت روزانه پوست ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین اولین راه مراقبت از پوست خرید لوازم آرایش با کیفیت است. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید پاک کردن صحیح آرایش است.

برای پاک کردن آرایش صورت ابتدا باید مواد آرایشی را از روی چشم ها، لب ها و کل صورت پاک کنید. سپس صورت خود را با یک شوینده مناسب شسته و خشک نمایید.

پاک کننده صورت خانگی

پاک کننده صورت خانگی را می‌توانید با مواد موجود در آشپزخانه تهیه کنید. این پاک کننده ها برای پوست صورت بسیار مفید هستند. در ترکیب آنها هیچ ماده شیمیایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

برای تهیه پاک کننده صورت خانگی می‌توانید از ماست، شیر، گوجه فرنگی، خامه، لیمو و خیار استفاده نمایید. دستور تهیه این پاک کننده ها در اینترنت موجود است و به سرعت قابل آماده سازی هستند.

اهمیت پاکسازی صورت

پاکسازی صورت یکی از مهمترین روش های مراقبت از پوست است. پاکسازی صورت باعث حذف مواد آرایشی، چربی ها و آلودگی های محیطی از روی پوست می‌شود. بنابراین از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و با حذف سلول های مرده باعث جوانسازی، روشن شدن و شادابی پوست صورت می‌شود.

مراحل پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش صورت یکی از واجبات مراقبت از پوست است. برای کسب بهترین نتیجه بهتر است طبق مراحل زیر آرایش خود را پاک کنید. ترتیب زیر باعث می‌شود قسمت های مختلف پوست صورت خیلی بهتر و موثرتر پاک شود و آلودگی های لوازم آرایشی در قسمت های دیگر صورت پخش نشوند.

۱- پاک کردن آرایش چشم

به دلیل حساسیت چشم ها و پوست حساس این ناحیه از صورت، اولین مرحله پاک کردن آرایش مختص آرایش چشم ها است. برای این منظور بالم پاک کننده، مسیلار واتر یا پاک کننده خانگی را به پنبه زده و خط چشم، ریمل و سایه ها را پاک می‌کنیم.

۲- پاک کردن پوست

برای پاک کردن پوست صورت بهتر است از پدهای مخصوص استفاده کنید. بدین ترتیب که مقداری از پاک کننده آرایش را روی پد ریخته و با حرکت دایره ای کل صورت را پاک می‌کنیم. لب ها را بهتر است با یک پد تمیز پاک کنید تا آلودگی های مواد آرایش صورت با لب ها برخورد نکند.

۳- شستن پوست

پس از اینکه از پاک شدن ترکیبات آرایشی روی صورت مطمئن شدید نوبت به شستن پوست می‌رسد. برای شستن صورت موهای خود را جمع کرده و با استفاده از یک شوینده مناسب با آب ولرم پوست صورت را بشویید. سپس با یک حوله تمیز پوست خود را خشک نمایید.

۴- تونر

استفاده از تونر پس از شستشوی پوست به تنظیم pH پوست کمک می‌کند. تونرها مرطوب کننده هایی هستند که پوست را تقویت کرده و طراوت می‌بخشند. آنها با داشتن ویتامین ‌ها و مواد مغذی پوست را شاداب و تغذیه می‌کنند.

۵- رطوبت‌رسانی پوست

استفاده از مرطوب کننده ها برای پوست بسیار مهم است. زیرا مانع خشکی لایه سطحی پوست شده و اثر ترکیبات شیمیایی موجود در لوازم آرایش را خنثی می‌کند. پس از استفاده از تونر می‌توانید از مرطوب کننده منطبق با نوع پوست خود استفاده کنید تا پوست را نرم و مرطوب کند.

بهترین پاک کننده پوست صورت

پاک کننده های پوست صورت انواع مختلفی دارند و در ساخت آنها ترکیبات متنوعی بکار رفته است. مهمترین مسئله ای که هنگام خرید پاک کننده پوست صورت باید مورد نظر قرار دهید نوع پوست شما است. در ادامه برخی از پاک کننده پوست صورت از سایت داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس زیر خدمت شما معرفی می‌شود.

https://darooboom.com/198-پاک-کننده

محلول پاک کننده آرایش مناسب پوست چرب و مختلط ژنوبایوتیک

محلول پاک کننده آرایش مناسب پوست چرب و مختلط ژنوبایوتیک را می‌توانید برای پاک کردن آرایش دور چشم، صورت و لب مورد استفاده قرار دهید. این محصول فاقد الکل و پارابن است و برای استفاده روزانه مناسب می‌باشد. این پاک کننده خواص ضد التهاب و آنتی باکتریال دارد و از جوش و قرمزی پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین حاوی عصاره دانه مورینگا و جلبک لامیناریا است که پوست را تغذیه می‌کنند. این پاک کننده چربی پوست را کنترل کرده و ضد براقی است.

محلول پاک کننده آرایش پوست خشک درماتیپیک

محلول پاک کننده آرایش پوست خشک درماتیپیک یک پاک کننده قوی و در عین حال ملایم برای پوست است. این محصول رطوبت پوست را افزایش داده و پوست خشک را التیام می‌بخشد. علاوه بر این تغییری در ph پوست ایجاد نکرده و پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند.

ژل پاک کننده پوست چرب حاوی کالاندولا اریکه

ژل پاک کننده پوست چرب حاوی کالاندولا اریکه حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی است و پوست را عمیقا پاکسازی می‌کند. این محصول با داشتن مواد آنتی باکتریال و ضد التهاب از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. همچنین با ملایمت پوست را لایه برداری کرده و باعث شفافیت پوست می‌شود.

فوم پاک کننده سبوفارما پوست چرب مای فارما

فوم پاک کننده سبوفارما پوست چرب مای فارما پوست را به خوبی پاکسازی کرده و چربی پوست را کنترل می‌کند. این پاک کننده فاقد پارابن و صابون است و با خواص آنتی باکتریال مانع از فعالیت باکتری های مولد آکنه می‌شود. فوم پاک کننده سبوفارما مای حاوی روغن درخت چای و روغن جوجوبا با خواص ضدعفونی کننده و ضد التهاب است.

پاک کننده آرایش چشم دو فاز واتر پروف پریم ۱۰۰ میلی لیتر

پاک کننده آرایش چشم دو فاز واتر پروف پریم ۱۰۰ میلی لیتر فاقد الکل بوده و دارای پایه سیلیکونی برای افزایش لطافت پوست است. از این محصول می‌توانید برای پاک کردن آرایش ضد آب نیز استفاده کنید. این پاک کننده با خواص ضد التهابی و آبرسانی از سلامت پوست شما حمایت می‌کند.

سخن پایانی

برای حفظ سلامت پوست باید با پاک کننده های موجود پوست خود را پاکسازی کنید. پاکسازی، پوست را لایه برداری و درخشان می‌کند. همچنین مانع تیرگی، لک و جوش هایی می‌شود که بر زیبایی پوست صورت تاثیر منفی دارند. به همین دلیل لازم است که همه ما شیوه صحیح پاکسازی پوست صورت را یاد بگیریم.