رپورتاژ آگهی


تکنیک های طلایی  نقاشی با مداد رنگی که نمی دانستید!

یکی از مواردی که در نقاشی برای ما نوستالژی است٬ نقاشی با مداد رنگی است.همه ما دوران کودکی خود را با مداد رنگی شروع کردیم و همین مداد رنگی باعث علاقه مندی ما به نقاشی کشیدن شد. در این بین بعضی از ما نقاشی کشیدن با مداد رنگی را به صورت حرفه ای ادامه دادیم. برای نقاشی با مداد رنگی در آموزش نقاشی در تهران یک سری نکات وجود دارد که با عمل کردن به این نکات می توانید نقاشی خود را به بهترین نحو بکشید.درادامه با ما باشید تا با ساختار مداد رنگی وهمچنین  نکات آن آشنا شوید.

ساختار مداد رنگی چیست؟

قبل از‌ آنکه بخواهیم به موضوع نکات مهم در نقاشی با مداد رنگی بپردازیم٬ این مهم است که بدانیم ساختار مداد رنگی به چه صورت است. بیشتر شما مداد رنگی را مدادهایی با رنگ های مختلف می شناسید! اما اگر به صورت تخصصی بخواهیم ساختار مداد رنگی را در آموزش نقاشی کودکان درتهران تعریف کنیم٬اینگونه تعریف می کنیم که مداد های استوانه ای شکل می باشد که از ترکیب دو چیز یعنی یک موم و یک نوع خاص خاک رس و رنگندانه تشکیل می شود.

همچنین مداد رنگی ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد.دسته اول مداد رنگ هایی که خشک هستند و دسته دوم مداد رنگی هایی که چرب هستند که هر کدام دارای کاربرد هایی هستند.

تکنیک های طلایی  نقاشی با مداد رنگی که نمی دانستید!

تکنیک های طلایی نقاشی با مداد رنگی

در بالاتر به این پرداختیم که مداد رنگی چه ساختاری دارد. حال می خواهیم به موضوع اصلی مان یعنی نکات مهم برای نقاشی با مداد رنگی بپردازیم.این نکات به شرح زیر می باشند:

استفاده از قلمو های ویژه blendکردن

قلمو های مخصوص برای blend کردن یک ویژگی اصلی دارند و آن هم این می باشد که باعث افزایش شدت رنگ ها می شوند. البته باید این را بگوییم که این روش blendکردن در مداد رنگی هایی که پیگمنت کمی را دارا هستند٬ جوابگو نیست و کاربردی ندارد و در نتیجه هیچ اتفاقی نمی افتد.

کشیدن آب در نقاشی با مداد رنگی

یکی از بخش های مهم در نقاشی با مداد رنگی که دارای اهمیت می باشد٬ استفاده از مداد های بی رنگ مانند سفید می باشد. همان طور که می دانید آب٬ بی رنگ است. برای همین مهم است که در طراحی آن دقت کنید. زمانی با مداد گرافیتی شروع به طراح کنید٬ فرم و طرح آب را با ریزه کاری و تمام جزئیات بکشید.

چینش لایه های نقاشی در طراحی با مداد رنگی

تکنیک چینش لایه در نقاشی یا مداد رنگی به این صورت  است که در آن این قابلیت وجود دارد که  رنگ های سازگار و شبیه به هم را در کنار هم قرار داد و در نتیجه رنگ های نو و جدیدی نیز ابداع کرد.

افزایش دادن روشنایی طرح با نور مصنوعی و ساختگی

زمانی پیش می آید که شما اثری از نور طبیعی در طرحتان ندارید٬ یه همین دلیل لازم می باشد که طرح به صورتی باشد که انگار یک نور از یکی از طرفین دارد می زند. این را هم بدانید طرح شما  نمی تواند به گونه ای باشد که همان حس نور مستقیم را القا کند.

ایجاد کردن سایه روشن با فشار مداد

از بهترین متد ها و روش های در حال حاضر که برای ایجاد کردن سایه در نقاشی با مداد رنگی می باشد٬ این می باشد که شما باید کنترل زیاد و دقیقی بر روی دست هایتان داشته باشید تا بتوانید بر فشاری که بر مداد خود وارد می کنید٬ کنترل داشته باشید.اگر به این کنترل برسید٬ شما امکان این را دارید که به راحتی سایه از طیف روشن تا طیف تیره را بکشید.

تکنیک های طلایی  نقاشی با مداد رنگی که نمی دانستید!

تثبیت کردن طرح ها با مداد های بی رنگ

از روش هایی که می توانید برای تثبیت کردن طرح ها و نقاشی های خود استفاده کنید٬ استفاده از مداد های بی رنگ است و نحوه کار به این صورت است که مداد های بی رنگی که نوک نرمی دارند را فشار دهید و دایره های تو در تویی را از قسمت  روشن یه قسمت تیره بکشید. نتیجه  این می باشد که شما یک سطح صاف و صیقلی و همچنین یک دستی را کسب می کنید.

افزودن رنگ روشن جهت در آمیختن رنگ ها با یکدیگر

در این متد٬ شما می توانید از رنگ هایی روشن مانند رنگ سفید استفاده کنید. نتیجه استفاده از این رنگ ها این است که شما به نقاشی خودتان سطح و صیقل خاصی می دهید. حتی کمک کننده است در رنگ های تیره که به این رنگ ها سایه و روشنی اضافه شود. نکته ای که باید به آن در این روش توجه کنید٬ این است. که در هنگام استفاده از مداد ها آن  را فشار دهید تا به نتیجه مطلوبی که می خواهید برسید.

افزودن رنگ تیره تر در جهت پر رنگ شدن رنگ ها

این تکنیک وروشی است که در جهت کاهش دادن کنتراست٬ از آن استفاده می کنند.برای رنگ دهی به لایه های نقاشی از  این اثر مهم و کاربردی یعنی افزودن رنگ تیره تر استفاده می کنند. در این روش جنس مداد رنگی ها مهم می باشد. به این معنی است که اگر مداد رنگی شما خوب باشد فشار مداد رنگی شما زیاد می باشد و اگر یک مداد رنگی با جنس معمولی دارید٬ در این جا فشار بر مداد رنگی باید کنترل شود.این تکنیکی است که قابلبت پر رنگ کردن قسمت هایی که می خواهیم به ما می دهد. در آخر بگوییم اگر می خواهید نتیجه کار شما خوب شود و رضایت از آن داشته باشید٬ از مداد رنگی هایی با جنس خوب استفاده کنید چرا که نتیجه ای عالی تر به شما تا مداد رنگی هایی با جنس معمولی می دهند.

کلام آخر

اگر شما علاقه مند به نقاشی با مداد رنگی هستید و یا نقاشی با مداد رنگی را به صورت حرفه ای در بهترین آموزشگاه نقاشی در تهران دنبال می کنید٬ این نکات گفته شده به شما کمک می کند تا تجربه نقاشی لذت بخش و بهتری با مداد رنگی داشته باشید و خروجی کار شما همانی شود که در ذهن خودتان دارید.پس با به کار بردن این نکات طلایی و جامع در ارتباط با نقاشی با مداد رنگی٬ به موفقیت بیشتر در نقاشی خود برسید.